Villkor vid köp av produkter från Corroventa inom norden.
För leveranser i Norden tillämpar vi som standard leveransbestämmelser som anges här, kompletterat av NL17. Bestämmelserna i detta dokumentet gäller före NL17. NL17 är Teknikföretagens standardavtal för leveransbestämmelser och motsvaras internationellt av Orgalime S2012. Har andra bestämmelser avtalats framgår det i skriftligt avtal som ingåtts mellan parterna. NL17 finner du här.
För att kunna ge våra kunder bästa service ber vi alltid om produktens serienummer och en kort felbeskrivning vid kontakt. På alla maskiner finns det en typskylt med serienummer, vanligtvis placerad innanför filtret eller utanpå maskinen. Kan inte felet avhjälpas via telefon kan produkten behöva returneras till Corroventa, vilket sker på kundens bekostnad. Visar det sig vid felsökning att felet omfattas av garantin repareras den utan kostnad. Corroventa står då också för returtransporten till kundens kontor. Som standard påbörjas alltid garantitiden vid leveransdatumet från vår fabrik.
Vid ett förmodat garantiärende som inte visar sig omfattas av garanti debiterar Corroventa samtliga frakt- och servicekostnader kopplade till ärendet. Corroventas garanti omfattar endast s.k. produktfel. Detta inkluderar inte förbrukningsartiklar som filter, etc. Garantin omfattar heller inte följande:
För leveranser inom Norden tillämpar vi fraktvillkoret FCA-Bankeryd Incoterms 2020. Det innebär att ansvaret för godset övergår till köparen när det lastats för transport till kunden. Om kunden inte särskilt begär egen transportör eller ger särskilda instruktioner om lastning och frakt, lastas och sänds godset med vår speditör på kundens risk och bekostnad.
Vår normala service är att vi sköter all speditionshantering för kunden såsom bokning av frakt, lastning av godset och utnyttjande av vårt transportavtal. Vi debiterar sedan kunden kostnad för transporten i samband med fakturering av produkterna.
Lossning av godset utförs normalt av lastbilens förare och mottagaren måste vara beredd på att lämna erforderligt biträde och ha rätt utrustning för att kunna lossa godset (t.ex pallyftare eller truck vid större gods). Om mottagaren inte lämnar erforderligt biträde vid lossning, förbehåller vi oss rätten att debitera köparen eventuella uppkomna merkostnader.
Mottagningskontroll ska göras av kunden. Synliga transportskador eller saknade kolli ska noteras direkt på transportörens fraktsedel vid mottagandet. Kunden ska också anmäla detta direkt till Corroventa. Dolda skador (ej synliga på emballaget) måste anmälas till Corroventa senast inom 4 arbetsdagar från godsets mottagande.
Villkoren nedan gäller som standard under förutsättning att orsaken till returen inte är ett fel som begåtts av Corroventa.
Ni kan alltid kontakta oss på Corroventa om det är något ni undrar över om våra produkter eller lösningar. Har ni en utmaning med vatten, fukt, lukt, radon eller skadedjur? Hör av er till vårt huvudkontor så hjälper vi er vidare.
Denna webbplats använder cookies
Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Corroventa Avfuktning Aktiebolag, orgnr. 556393-4669 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.
Hantera dina cookieinställningar
Nödvändiga cookies
Cookies för statistik
Cookies för annonsmätning
Cookies för personlig annonsmätning
Cookies för anpassade annonser